ثبت شرکت و رتبه یندی شرکت

ثبت شرکت ، ، ثبت برند ، ثبت تغییرات شرکت ، رتبه بندی شرکت ، اخذ رتبه ، اخذ رتبه پیمانکاری ، رتبه پیمانکار ، اخذ رتبه مشاور رتبه مشاور

ثبت شرکت و رتبه یندی شرکت

ثبت شرکت ، ، ثبت برند ، ثبت تغییرات شرکت ، رتبه بندی شرکت ، اخذ رتبه ، اخذ رتبه پیمانکاری ، رتبه پیمانکار ، اخذ رتبه مشاور رتبه مشاور

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

اخذ رتبه پیمانکاری
اخذ رتبه پیمانکاری

 

اخذ رتبه پیمانکاری یکی از مهم ترین اقداماتی است که شرکت های پیمانکاری باید بعد از ثبت شرکت اقدام به اخذ آن نمایند. گرید پیمانکاران به مرتبه یا رتبه ای گفته می شود که به اشخاص حقیقی و حقوقی که به عنوان پیمانکار فعالیت می کنند، داده می شود تا معیاری برای سنجش سطح کیفی و کمی پروژه های انجام شده توسط آنان باشد.

رتبه پیمانکار در ۵ سطح طبقه بندی می شود که رتبه ی ۱ به شرکت ها و اشخاص پیمانکار با تجربه و با سابقه که دانش و توان مالی و فنی زیادی دارند، تعلق می گیرد. و رتبه ی ۵ پایین ترین سطح رتبه می باشد.

شرکت های پیمانکاری که می خواهند بخشی از بودجه ی شرکت خود را از دولت تامین نمایند و یا تصمیم دارند برای انجام پروژه هایی در داخل یا خارج کشور از تسهیلات  دولت استفاده نمایند، ملزم به اخذ رتبه پیمانکار می باشند.

 

 

رتبه بندی پیمانکاران

 

رتبه بندی پیمانکاران sabtorotbe را این قسمت میخواهیم برای شما توضیح بدهیم خیلی از شما به کرات نام شرکت های پیمانکاری را شنیده اید اما به احتمال زیاد با جزئیات این شرکت ها و نحوه ی فعالیت آن ها اطلاعات کمی دارید.

به طور کلی شرکت هایی در دسته ی شرکت های پیمانکاری قرار می گیرند و گرید پیمانکاران برای آنها انجام میشود که به صورت حقیقی و یا حقوقی فعالیت کرده و با اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام پروژه هایی چون آماده سازی مصالح، نصب، ساخت، اجرا و حمل قراردادهایی مشخص را منعقد می کنند. انواع این شرکت ها در ۱۲ دسته به شرح زیر می باشد:

  • رشته مهندسی ساختمان و ابنیه
  • رشته آب
  • رشته نفت و گاز
  • مرمت آثار تاریخی و فرهنگی
  • رشته راه سازی
  • رشته صنعت و معدن
  • رشته خدمات
  • رشته کشاورزی
  • رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • رشته نیرو
  • رشته تاسیسات و تجهیزات
  • رشته حفاری

 

رتبه بندی پیمانکاران
رتبه بندی پیمانکاران

رتبه پیمانکار

 

رتبه پیمانکار را بصورت ساده و خلاصه برای شما شرح می دهیم ام قبل از پرداختن به این موضوع دقت داشته باشید که در صورتی افراد حقیقی می توانند نسبت به اخذ گرید پیمانکار اقدام نمایند، که یک شرکت ثبت کرده باشند و جزو اعضای هیئت مدیره یک شرکت ثبتی معتبر با وجهه قانونی باشند، به همین سبب به افراد حقیقی بدون ثبت شرکت  گرید پیمانکار تعلق نمی گیرد.

 

اخذ رتبه پیمانکار

 

هر چقدر اعضای هیئت مدیره سابقه ی تجربی و اجرایی بیشتری داشته باشند، اخذ رتبه پیمانکار بالاتری را می توانند کسب نمایند. مدرک تحصیلی، معدل مدارک تحصیلی، رزومه کاری و علمی قوی از دیگر فاکتورهای موثر می باشد.

سرمایه مالی شرکت از دیگر فاکتورهای موثر می باشد، در واقع هر چقدر که سرمایه ی مالی شرکت بیشتر باشد و شرکت پروژه های مالی عظیم تری را انجام داده باشد، صلاحیت رتبه های بالاتر را بهتر پیدا خواهد کرد. برای بررسی این موضوع ناظران قراردادهای مالی ۱۵ سال اخیر شرکت را مورد بررسی قرار می دهند.

 

مدارک لازم برای اخذ رتبه پیمانکار سطح ۱ تا ۵ 

 

قبل از ارسال مدارک برای اخذ رتبه پیمانکار باید به مواردی توجه نمایید:

  • حداقل مدرک تحصیلی که برای مدیر عامل شرکت تعریف شده است، مدرک کارشناسی می باشد.
  • حداقل دو سوم اعضای هیئت مدیره ی شرکت باید دارای مدرک تحصیلی حداقل لیسانس باشند.
  • شرکت هایی که می خواهند اقدام به اخذ رتبه پیمانکار نمایند، باید بدانند که اخذ کد اقتصادی اجباری می باشد، پس قبل از هر گونه اقدام برای این مورد کد اقتصادی شرکت را دریافت نمایید.
  • حداقل یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره باید در رشته ی مرتبط با رشته ای که شرکت می خواهد نسبت به آن اخذ گرید نماید، تحصیل کرده باشد و حداقل سه سال تمام سابقه ی کار در آن رشته را دارا باشد و نیز سابقه ی بیمه نیز در این سه سال داشته باشد، به همین سبب گواهی بیمه و گواهی اشتغال این افراد برای اخذ گرید پیمانکار الزامی می باشد.

 

سامانه رتبه بندی پیمانکاران
سامانه گرید پیمانکاران

 

ساجات پیمانکاران

 

برای آگاهی از مدارک لازم برای اخذ رتبه پیمانکار می توانید به سامانه رتبه بندی پیمانکاران یا ساجات پیمانکاران مراجعه کرده و اطلاعات لازم را از سامانه کسب نمایید.سامانه گرید پیمانکاران مراحل پیچیده ای دارد که نیازمند این است که افراد با مسائل حقوقی نیز آشنایی داشته باشند، به همین سبب توصیه می شود که برای رتبه بندی پیمانکار ها حتما با یک موسسه معتبر حقوقی برای ساجات پیمانکاران مشورت کرده و کارها را به مشاوران خبره بسپارید. مشاوران حقوقی روند اخذ رتبه پیمانکار را در حداقل زمان و با کمترین هزینه انجام می دهند.

 

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

 

یک رزومه ی قوی برای شرکت که در این رزومه نشان داده شده باشد که شرکت توانسته از پس تمامی تعهدات خود برآید، بیش از همه در اخذ رتبه پیمانکار موثر می باشد. به همین سبب در اوایل شروع فعالیت شرکت سعی نمایید پروژه هایی را قرار داد ببندید که احتمال انجام آن ها صد در صد باشد. انجام تعهدات کاری یک شرکت بیش از سرمایه ی مالی مورد توجه هیئت ناظر می باشد. زیرا ممکن است یک شرکت کوچک با وجود سرمایه ی مالی اندک توانسته باشد تمامی پروژه های اجرایی را با موفقیت به سرانجام رسانده باشد، و رتبه ی بالایی را کسب نماید.

 

اخذ گرید پیمانکاری

 

شرایط مالیاتی شرکت از دیگر پارامترهای موثر می باشد، به همین جهت توصیه می شود به موقع تسویه حساب های مالیاتی خود را انجام دهید تا بتوانید یک امتیاز مثبت در هنگام اخذ گرید پیمانکاری کسب نمایید.

 

گرفتن رتبه ، گرفتن گرید ، اخذ رتبه مشاور ، اخذ رتبه پیمانکار

 

برای مشاوره رایگان و تخصصی در زمینه اخذ رتبه پیمانکاری و رتبه بندی پیمانکاران با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

 منبع : https://sabtorotbe.ir/

http://sabtfori.blog.ir/

https://sajar.mporg.ir/

 

  • sabt rotbe